הבחירה בתורמת הביצית – מה חשוב לדעת?

תורמת הביצית תהווה חצי מהמטען הגנטי של הילד שלכם ותשפיע באופן ישיר על סיכויי ההצלחה שלכם בתהליך. זוהי הבחירה המשמעותית ביותר שתעשו בתהליך הפונדקאות שלכם, לכן חשוב להקדיש את מירב תשומת הלב למציאת התורמת הנכונה עבורכם.

תרומה טרייה מול בנק ביציות

ראשית, חשוב לדעת שאיכות וכמות הביציות תקבע את איכות וכמות העוברים שיהיו לכם. תרומה טרייה משמעותה שביציות התורמת יופרו בזרע שלכם ביום שאיבתן. בנק ביציות משמעותו שביציות התורמות הוקפאו ביום שאיבתן, ואתם תקבלו את הביציות לאחר הפשרתן. שימוש בבנק ביציות מצריך לרוב שינוע של הביציות ברחבי העולם, כתלות במיקום בנק הביציות ובקליניקת הפריון. ההקפאה וההפשרה של הביציות, כמו גם השינוע שלהן, עשויים לפגוע ולפגום באיכותן, ולכן אחוזי ההפריה של ביציות טריות גבוהים בעשרות מונים משל ביציות מופשרות, וכך גם אחוזי השרידות ואיכות העוברים. כל תהליכי התרומה אצלנו ב babybloom נעשים מתרומה טרייה על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה.

מאגר של קליניקה או מאגר חיצוני

לכל קליניקת פריון מובילה בארה"ב יש מאגר פנימי של תורמות ביציות. היתרון המרכזי במאגרי תורמות של קליניקות פריון טמון במערך הסינון המקיף שמרבית הקליניקות מעבירות כל תורמת לפני שהיא מאושרת לתרומה ולכניסה למאגר. החיסרון המרכזי במאגר של קליניקה הוא ההיצע המצומצם לבחור ממנו, שלעיתים יכול להוביל אתכם להתפשרות בבחירה. בנוסף למאגרים הפנימיים, יציעו לכם הקליניקות השונות לעבוד עם מאגרים חיצוניים. החיסרון במאגרים חיצוניים הוא שהליך הסינון בהן הוא לרוב בסיסי וראשוני בלבד, כך שלא תדעו אם התורמת שבחרתם מתאימה לכם עד שלב מתקדם בתהליך. בנוסף, בחירה במאגר חיצוני יכולה לייקר את עלויות הליך התרומה עד פי 4 ויותר. חשוב שתבדקו כמה תורמות יש במאגר של הקליניקה, וכמה מתוכן תרמו לישראלים בעבר, מתוך הנחה שתעדיפו שלילדים שלכם לא יהיו אחים גנטית במשפחות אחרות. בדקו האם מאפשרים לכם גישה למאגר טרם ההתחייבות לקליניקה או רק לאחר מכן? בקשו לדבר עם לקוחות שלא עבדו עם המאגר של הקליניקה, ונסו להבין מדוע. אנחנו בbabybloom עובדים עם מאות תורמות ממספר מאגרים שונים של קליניקות פריון, ומאפשרים לכם בחירה בתורמת לפני ההתחייבות לקליניקה ספציפית. בחירה מתוך מגוון רחב ולפני התחייבות לקליניקה מאפשרת לכם לא להתפשר על הבחירה שלכם ולא להיאלץ לעבוד עם מאגרים חיצוניים.

קבלו מקסימום מידע

וודאו שעבור כל תורמת יוצג לכם המידע הבא:

  • מידע על מראה חיצוני – תמונות של התורמת מיום היוולדה ועד היום, המוצא שלה שלושה דורות לאחור, מבנה גוף, מידת נעליים ומכנסיים, משקל, גובה, גוון עור, צבע וסוג שיער, צבע עיניים, יד דומיננטית וכו’.
  • עבר מקצועי ולימודי – מוסד לימודים ותחומי התמחות, ציונים, מקום עבודה נוכחי, מקומות עבודה קודמים וכו’.
  • יכולות וכישורים – שפות נוספות, חוזק אקדמאי (ריאלי או הומני), כושר גופני, ניגון בכלי נגינה וכו’.
  • מידע רפואי, גנטי ופריוני, כולל מידע על תרומות קודמות אם היו לה כאלה.
  • מידע רפואי משפחתי – הורים, אחים וסבים – חשוב להבין שהמידע המוצג בסעיף זה מבוסס על הצהרת התורמת בלבד ואינו מאומת.
  • שאיפות אישיות – מכיל מענה לשאלות פתוחות בנושאים שונים שמצביעים על המוטיבציה של התורמת לתהליך, האופי שלה, תחומי העניין שלה, כישורים חברתיים וכו’, כפי שהיא רואה אותם.

אל תנסו להיות גנטיקאים או רופאי פריון

אחרי שתתעדפו על סמך המידע שחשוב לכם, תנו לרופא הפריון ולגנטיקאים במרפאה לתת לכם פידבק על האחיזה גנטית במשפחה למחלות מסוימות שהופיעו בפרופיל, על הבדיקות הגנטיות שעברה או תעבור התורמת – במידה והיא נשאית של גן מסוים, אתם תדרשו לעבור בדיקת נשאות לאותו הגן – וזכרו שבכל משפחה יש בעיה, אין תורמת מושלמת. במידה ואתם חפצים בהריון תאומים, כדאי שתהיה לתורמות היסטורית מוכחת של תרומות והצלחות.

תרומה אנונימית מול ידועה

האם חשוב לכם לפגוש התורמת שלכם? האם תרצו שלילדים שלכם תהיה האפשרות לפגוש את התורמת בעתיד במידה והם ו/או אתם תהיו מעוניינים בכך? אלו שאלות שחשוב לדון בהן בעת הליך הבחירה בתורמת. תרומה אנונימית לא תאפשר יצירת קשר עם התורמת, בעוד תרומה ידועה מייצרת אפשרות כזו. לא כל התורמות יסכימו לתרומה ידועה ולא כל המאגרים יאפשרו זאת, ולכן אם נושא זה חשוב לכם הקפידו לוודא זאת מראש. ריבוי מאגרי התורמות שאנחנו בbabybloom עובדים איתם מאפשר בחירה בתרומה ידועה, וכמחצית מתהליכי תרומת הביצית שמתקיימים דרכנו הם מתרומות ידועות.

אחוזי הצלחה

מה משפיע על אחוזי ההצלחה שלכם ואיך ניתן לשלוט בהם? ומה לגבי הריון תאומים? הגורם המשמעותי ביותר להצלחת התהליך שלכם, ומה שיקבע את סיכויי ההצלחה שלכם, היא התורמת. איכות וכמות הביציות שישאבו מהתורמת ישפיעו על איכות וכמות העוברים שיהיו לכם. בהריון תאומים אנחנו נרצה תורמת שתוכל לייצר כמות גדולה יותר של ביציות איכותיות. כל ביצית מופרית תתפתח בתנאי מעבדה במשך 5-6 ימים עד לשלב הבגרות של העובר (בלאסטוציסט). בשלב הזה כל עובר ידורג בהתאם לסבירות שלו להיקלט ברחם הפונדקאית. בערך 80% מהדירוג מושפע מאיכות הביצית ורק כ- 20% מהזרע שלכם. ריבוי התורמות ממאגרי הקליניקות השונות שאנחנו עובדים איתן והחשיפה למידע עליהן מראש, לפני ההתחייבות לקליניקה, מאפשר לכם את מירב השליטה בבחירת תורמת אופטימלית,  ובכך מגדיל את אחוזי ההצלחה של ההליך.

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא התחייבות.

במייל: [email protected]

בטלפון: 054-631-4545

או על ידי מילוי הטופס

נשמח לייעץ לכם וללוות אתכם לאורך התהליך.

    לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

    new

      לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

      ×

        השאירו פרטים ושריינו מקום בכנס‎

        מעוניינים בתיאום פגישה אישית


        [recaptcha][honeypot honeypot-478 id:683985878464504]

        ×

        יש לך שאלה?

        השאירו פרטים לשיחה עם נציג