עשרת הדיברות למי שיוצא למסע פונדקאות/ גיא טצה

אבא ובת

זה אפשרי וזה קורה

בשנים האחרונות ליווינו מאות תהליכי פונדקאות בארה"ב. כולם הסתיימו בהצלחה. ליבו של התהליך הוא בידיהן של שתי נשים – תורמת ביצית אופטימלית, ופונדקאית מתאימה. הן, יחד עם המעטפת המקצועית- רפואה מתקדמת, רגולציה מאפשרת וניהול סיכונים נכון – יובילו אתכם אל המשפחה שייחלתם לה.

אין קיצורי דרך

במהלך אחת הטיסות שלי לארצות הברית, בתהליך הראשון שבן זוגי ואני עברנו, ערכנו רשימה של אנשי מקצוע, אנשי קשר וגורמים אחרים, עימם היינו בקשר במהלך אותה תקופה. כשהגענו ל-70 הפסקנו לרשום. פונדקאות היא תהליך ארוך ומורכב. המון חלקי פאזל צריכים ליפול במקום: גורמים אנושיים, רפואיים ורגולטוריים. התהליך דורש זמן ומשאבים. ניסיון של תהליכים רבים מאד מלמד שקיצורי דרך הם מסוכנים ואינם מומלצים.

קבעו תקציב

פונדקאות בארה"ב היא יקרה ולכן חשוב להגדיר תקציב ולהבין כיצד ניתן לעמוד בו. חשוב לקבל החלטות שישרתו עמידה במסגרת התקציב שלכם, זאת באמצעות שליטה אופטימלית בעלויות והשקעה בהצלחה (ביטוח) למה שלא הרמטי. לא תמיד יקר יותר הוא טוב יותר. להיפך, במקרים רבים הדבר מבטא היצע וביקוש, או מגבלה (טכנית או שיווקית) של מציע השירות. מאחר והליך הפונדקאות מורכב מגורמים רבים, יש להבין מכלול של עלויות באופן מורכב – כאלה שידועות מראש, כאלה שנקבעות בהתאם לבחירת פונדקאית ועלויות משתנות – חשיפה בתהליך. יש לבדוק אלו הגנות יש לכם ואיזו שליטה ניתן לייצר. חשוב מאד – לפני שאתם בוחרים מסלול כזה או אחר, דברו עם הורים שסיימו מסלול זהה, ובדקו את העלויות שלהם.

אי וודאות? היו החלטיים

התהליך ארוך וכרוך בהחלטות רבות, שאין בהן וודאות גמורה. מי הפונדקאית האופטימלית? איך ניתן לסמוך עליה שתמלא את הוראות המרפאה? שתשמור על ההיריון כפי שאתם הייתם שומרים לו יכולתם לשאת אותו? מי התורמת עם המטען הגנטי המושלם שתתרום 20 ביציות איכותיות ותאפשר לכם אחים גנטיים משני תורמי זרע? האם לבצע בדיקה גנטית לפני הקפאת העוברים? האם להחזיר שני עוברים למרות שהריון מרובה עוברים הוא הריון בסיכון? למרות אי הוודאות הקיימת מבחינת ביטוח רפואי ילודים בארצות הברית? ומי הגורם המקצועי המנוסה שיוביל אתכם להצלחה ומה הניסיון הנדרש ממנו? עם כל הקושי וחוסר הוודאות, יש לקבל החלטות. אל תתנו לפחד לשתק אתכם. על מנת לצמצם את אי הוודאות הקיפו את עצמכם באנשי המקצוע המנוסים והטובים ביותר, אלה שרואים את התהליך בצורה הוליסטית והתנסו במצבים רבים לאורך השנים. הקשיבו לעצתם, הקשיבו לתחושת הבטן שלכם, וקבלו החלטה.

תייצרו שליטה

8 שנים וליווי של למעלה מ-200 תהליכים הובילו אותי למסקנה שהצלחת הליך פונדקאות, כלומר – יצירת וודאות להקמת משפחה, תוך שמירה על תקציב ולוחות זמנים ידועים מראש מחייבים יצירת מקסימום שליטה בתהליך שבו הרבה אי ודאות. איך עושים את זה? מנהלים את התהליך נכון מבחינה היררכית, כלומר – קודם כל בוחרים תורמת אופטימלית מהקליניקות האופציונליות, והיא זו שתכתיב את בחירת הקליניקה. במקביל, מבטחים את עלויות המרכיב הרפואי היקר (תהליך הבטחת הצלחה). במקביל בוחרים פונדקאית אופטימלית מתוך מגוון

סוכנויות מובילות והיא זו שתכתיב את בחירת הסוכנות. התחייבות מוקדמת לקליניקה או לסוכנות מבלי לדעת מי התורמת או מי הפונדקאית מראש, הינה בבחינת קניית חתול בשק – למעשה מדובר בצמצום ההיצע באופן דרמטי, ולכן מחייב פשרות שמשמעותן – הקטנת סיכויי הצלחה, הארכת זמן התהליך והגדלת עלויות.

תסמכו

בחירת הגורם המלווה, התורמת, המרפאה, הפונדקאית ועורכי הדין, מלווה בהרבה התלבטויות. התייעצו והיפגשו עם אנשי המקצוע, תשאלו כמה שיותר שאלות, תקראו אותיות קטנות ותיפגשו עם חברים שעברו את התהליך. שלבו את כל המידע שתקבלו עם תחושת הבטן, הקשיבו לקול הפנימי בהקשר זה, הוא ינחה אתכם באופן מדויק. לאחר שבחרתם את מי שינהלו את התהליך איתכם, סימכו עליהם והישארו אופטימיים. מניסיוני, לא יהיה לכם תהליך חלק, אין כזה. יחד עם זאת, 98% מהמצבים שיקרו הם פתירים, ויש מי שאחראי למצוא וליישם את הפתרון.

תיהנו מהמסע

אל תשכחו שאתם במסע מרגש להקמת המשפחה שלכם. לפני 30 שנים התהליך לא היה קיים טכנולוגית. כשאני יצאתי מהארון היה לי ברור שלא אוכל להיות הורה והייתי בטוח שלא אקים משפחה יחד עם בן הזוג שכל כך רציתי למצוא. היום, אחרי 23 שנים יחד עם בן זוג ו-3 ילדים מקסימים, החיים נראים אחרת. המלצה שלי – תיהנו, תתרגשו, תחוו את ההורות תוך כדי התהליך. תצרו קשר קרוב וחם עם הפונדקאית, תחוו דרכה ואיתה את ההריון, השתתפו בסקירות דרך סקייפ, תתאהבו זה בזה, והרגישו חלוציות. אנחנו הדור הראשון של משפחות עם שני אבות, ואנחנו יוצרים שינוי חברתי 😊

זכרו את המטרה

אתם רוצים להיות הורים. לא לייצר ילדים עם צבע עיניים מסויים או להגיע לקו הגמר ראשונים עם הכי הרבה עוברים קפואים. הדרך ארוכה, מורכבת ולא חלקה. ישנם הרבה מצבים מלחיצים. זכרו תמיד את התמונה הכוללת ואת המטרה הסופית – משפחה.

חברים למסע

אתם מקימים משפחה. הורות היא עולם חדש ומסעיר. מרחיב רגשית ומאתגר. נכון, התהליך הזה הוא אישי ושלכם, בחרתם לעשות אותו לבד או עם בן הזוג שלכם. אבל כדי להבין את התהליך הזה טוב יותר, כדי ללמוד אותו מעבר לנקודת המבט האישית שלכם – צרו קשר עם הורים אחרים והורים שבדרך. תנו וקבלו מידע, תמיכה וחברים. התחילו להרחיב את הקהילה של המשפחה שלכם.

הורים גאים מאושרים יותר, וגם הילדים

תחום המחקר הפורח כיום בפסיכולוגיה עוסק באושר. ובשום מחקר לא נמצאה קורלציה בין חיים קלים לאושר, או בין כסף לאושר. מה כן מנבא אושר? מערכות יחסים קרובות, אינטימיות, משמעות ונתינה, סבלנות וקבלה. אולי זוהי הסיבה שמחקרים רבים מצאו קורלציה בין הורות גאה לאושר. אולי בגלל המאמץ, ההשקעה, הפתיחות. כל אלה מנבאים ילדים יהיו מאושרים יותר.

לתאום פגישת ייעוץ אישית, ללא עלות – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

במייל: [email protected]

בטלפון: 054-631-4545

או על ידי מילוי הטופס

נשמח לייעץ לכם וללוות אתכם לאורך התהליך.

    לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

    new

      לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

      ×

        השאירו פרטים ושריינו מקום בכנס‎

        מעוניינים בתיאום פגישה אישית


        [recaptcha][honeypot honeypot-478 id:683985878464504]

        ×

        יש לך שאלה?

        השאירו פרטים לשיחה עם נציג