פונדקאות בעידן טראמפ

פונדקאות-בעידן-טראמפ

ממשלה חדשה, משפחה חדשה – האם לבחירתו של טראמפ יש השלכות על אפשרויות הפונדקאות של זוגות גייז בארה"ב?

שאלנו את עו"ד קימברלי סוראט, שעובדת איתנו בשיתוף פעולה ממדינת נבאדה, וזה מה שהיה לה לומר:

את ההשפעות של ממשל טראמפ על אפשרויות הפונדקאות של זוגות ויחידים מישראל אפשר לחלק לשלושה נושאים עיקריים: חוק הפונדקאות, כניסה ויציאה מארה"ב וביטוח הפונדקאית והרך הנולד.

חוק הפונדקאות – בארה"ב חוק הפונדקאות הוא מדינתי ולא פדרלי, כלומר כל מדינה קובעת את חוקי הפונדקאות וההורות שלה. משמעות הדבר היא שלממשל טראמפ אין כל השפעה על חוקים אלה. על מה בכל זאת יכולה להיות לו השפעה? עם עליית טראמפ התחזקה האווירה השמרנית בארה"ב. מדינות שמרניות יותר, כגון אלבמה, כבר ניסו להפוך פונדקאות מסחרית ללא חוקית – בינתיים זה לא עבד כי הם צריכים תמיכה רחבה מספיק לשינוי החוק. המדינות הליברליות יותר, כמו קליפורניה ונבאדה, לא מושפעות מכך כלל, מאחר ונבחרי הציבור בהן ליברליים, ולא ינסו להעביר חוקים מסוג זה.

כניסה ויציאה מגבולות ארה"ב – כיום, כל תינוק שנולד על אדמת ארה"ב נחשב באופן אוטומטי לאזרח. כלומר, כדי לחזור עם ילדיכם הביתה תצטרכו להוציא להם דרכון אמריקאי. אמנם עמדתו של טראמפ בנושא שלילית, והוא כנראה היה רוצה לשנות את החוק כדי להקטין את מספר הזרים בעלי דרכון אמריקאי – אבל זהו חוק שיהיה לו מאוד קשה לשנות, ובכל מקרה כרגע הוא לא מדבר על שינויו. אז מה בכל זאת שמענו בחדשות? מה שטראמפ יכול לעשות, ואכן עושה, זה להקשות על כניסה של זרים לארה"ב. לבעלי דרכון ישראלי בלבד אין מה לחשוש – ישראל אינה אחת המדינות ה"אסורות", וספק אם תהיה – טראמפ יודע שהוא יסבול מסנקציות מאוד חמורות אם יעשה זאת. בעלי דרכון כפול צריכים לבדוק באופן ספציפי לגבי המדינה אליה משתייך הדרכון השני. עם זאת, סביר להניח שגם הוא לא יהווה בעיה – טראמפ מעוניין להקשות על כניסה בעיקר ממדינות מוסלמיות או דוברות ערבית…

ביטוח – ביטוח הפונדקאית והתינוקות הוא נושא סבוך שארה"ב, והיה כך מאז ומתמיד – פוליסות ביטוח רבות אינן מכסות הריונות פונדקאות. עם זאת, מרגע שהפונדקאית מבוטחת או שנמצאה חברת ביטוח שמוכנה לבטח אותה, תנאיה לא יכולים להשתנות תוך כדי תקופת ההריון. הקושי היחיד הוא סביב פקיעת תוקפה של הפוליסה, במידה וצריך לחדש אותה וחברת הביטוח מחליטה לשנות את התנאים. כאמור, זה המצב שהיה מאז ומתמיד, וכרגע לא נראה שעתיד להשתנות. גם אם ישתנה, קשה לצפות אם זה יהיה לטובה או לרעה. לגבי התינוקות, יש לקבל ייעוץ מקצועי לגבי אפשרויות הביטוח שמשתנות במדינות שונות, ולנהל סיכונים באופן מושכל.

אז מה השורה התחתונה?

כרגע, אין ממה לחשוש. אם התחלתם תהליך, וגם אם אתם מתכננים להתחיל אחד בקרוב, דבר לא השתנה. את המצב בעתיד אי אפשר לצפות, אבל בינתיים הליכי הפונדקאות בארה"ב, לזוגות וליחידים, ממשיכים להתנהל כסדרם וללא שינוי.

 

עו"ד קימברלי מ.סוראט בעלת משרד עו"ד סוראט.

אחראית לניסוח חוק הפונדקאות המתקדם ביותר בארה"ב.

לתאום פגישת ייעוץ אישית, ללא עלות – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

במייל: [email protected]

בטלפון: 054-631-4545

או על ידי מילוי הטופס

נשמח לייעץ לכם וללוות אתכם לאורך התהליך.

    לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

    new

      לקביעת פגישה אישית ללא התחייבות, השאירו פרטים:

      ×

        השאירו פרטים ושריינו מקום בכנס‎

        מעוניינים בתיאום פגישה אישית


        [recaptcha][honeypot honeypot-478 id:683985878464504]

        ×

        יש לך שאלה?

        השאירו פרטים לשיחה עם נציג